seo-linkbuilding

8 tipů na linkbuilding pro rok 2016

Pokud patříte mezi lidi, kteří linkbuilding ještě nezatratili, jsou následující řádky určeny právě vám. Někteří lidé tvrdí, že budování zpětných odkazů v rámci SEO je mrtvé. Já tvrdím, že linkbuilding není mrtvý a je stále důležitou součástí optimalizace webu pro vyhledávače.

Zde uvedu pár tipů na tvorbu zpětných odkazů:

Špehujte konkurenci

Zjistěte, odkud získává vaše konkurence zpětné odkazy. Když je získali oni, tak proč ne vy. K analýze konkurence dobře poslouží nástroj Majestic SEO nebo Backlinkwatch.com, který je zdarma.

Obnovte nefunkční odkazy (broken linkbuilding)

Najděte nefunkční zpětné odkazy, které vedou na vaše stránky nebo konkurenci a obnovte je. K nalezení nefunkčních odkazů můžete využít opět nástroje Majestic , Ahrefs nebo Screaming Frog. Jakmile budete mít seznam nefunkčních odkazů, můžete začít kontaktovat majitele stránek a navrhnout vyřešení problému s nefunkčním odkazem.

Pište a publikujte články

Vytvářejte a publikujte zajímavý obsah, který se týká vašich produktů nebo služeb. Dokažte, že jste ve svém oboru odborníci. Vyhledávače mají rádi kvalitní a poutavý obsah. Z těchto článků pak snadno odkážete na vaše stránky.

Přispívejte do diskuzí a fór

Dalším poměrně jednoduchým způsobem jak získat zpětný odkaz jsou diskuze a fóra. Najděte na internetu nějakou vhodnou diskuzi na vaše téma a zapojte se do ni. Vhodně pak můžete vložit odkaz na vaše služby či produkt. Buďte odborník a odpovídejte na dotazy nebo se naopak ptejte. Důležité je nespamovat fóra, takové odkazy by vašemu webu spíše ublížily, než pomohli.

seo optimalizace

Využijte sociálních sítí

Na sociálních sítích Facebook, Google+ nebo Twitteru jsou sice zpětné odkazy „no follow“, ale pro vyhledávače to nevadí, jelikož tyto odkazy hodnotí kladně jako populární. Díky odkazům na sociálních sítích bude váš obsah rychleji zaindexován a další výhodou je, že se velmi rychle si šíří mezi lidmi a váš web tak získá spoustu nových návštěvníků.

Infografiky

Infografiky jsou v dnešní době velmi populární, protože nabídnete lidem informace v atraktivní formě, kterými by se jinak složitě prokousávali. Když vytvoříte kvalitní infografiku, tak si snadno získá pozornost i zpětné odkazy.

Odkazy od dodavatelů

Pokud prodáváte produkty nebo využíváte služeb dodavatelů, můžete je požádat, zda by na vás neokázali z jejich stránek, pokud nějaké vlastní. Je to velmi jednoduchá a účinná taktika linkbuildingu, kde získáte velmi hodnotné zpětné odkazy.

Zápis do katalogů

Ohledně registrace webů do katalogů se vedou diskuze. Někdo tento způsob získávání odkazů nedoporučuje, protože již nefunguje, jiní zase ano. Zápis do katalogů má smysl, získáte jednoduchým způsoben a zdarma odkazy. Platí to ale, jen v případě těch kvalitních, firemních a oborových katalogů. Rozhodně nemá smysl registrovat web do stovek nekvalitních katalogů.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*