Co je potřeba pro úspěšnou linkbuildingovou kampaň

Ptáte se, jaké jsou tajné ingredience pro efektivní linkbuildingovou strategii? Content Marketing Specialista Andrew Dennis věří, že to je spolupráce, kvalitní obsah a kvalitní produkt či služba a my dodáváme, že má naprostou pravdu.

Jako první si musíme říct, že žádné dvě linkbuildingové kampaně nejsou stejné a veškeré použité postupy a strategie vždy záleží na konkrétním projektu.

Každopádně, i když jsou projekty unikátní, stále existují 3 základní požadavky, které jsou nezbytné pro jakoukoliv linkbuildingovou strategii:

  • Skutečně užitečná služba či produkt
  • Kvalitní obsah na webu
  • Ochota spolupracovat a integrovat nové věci

Pokud něco z těchto 3 věcí chybí, je velmi těžké budovat odkazy a úspěch celého projektu je ohrožen.

Skutečně užitečná služba či produkt

V první řadě klient, pro kterého vytváříte linkbuildingovou strategii musí mít kvalitní produkt. Linkbuilding není magie a proto, abychom mohli vytvořit hodnotný zpětný odkaz, je důležité mít kvalitní produkt, který můžeme nabídnout.

Toto je velmi zásadní, protože poskytnutí hodnotného obsahu má velký vliv na získávání odkazů a pokud stránka, se kterou pracujete, nemá žádnou přidanou hodnotu pro návštěvníka, bude zajišťování odkazů velmi obtížné.

Google a Seznam hodnotí odkazy, protože signalizují důvěru, respekt a autoritu. Na odkaz se můžeme dívat jako na takové doporučení v online světě a nikdo nechce podporovat pochybné značky či služby.

Pokud tedy nemáte kvalitní produkt, tak máte problém a celkově SEO a linkbuilding se vám bude tvořit těžko.

Kvalitní obsah na webu

linkbuildingem nemůžete uspět bez kvalitního obsahu na stránce. Existují sice případy, kdy by bylo možné vybudovat několik kvalitních odkazů bez kvalitního obsahu, ale jsou to opravdu výjimky a pro úspěšnou a udržitelnou kampaň musíte kvalitní obsah prostě mít.

Možná se ptáte, co to vlastně ten kvalitní obsah znamená. Je to velice jednoduché, kvalitní obsah je jakýkoliv obsah (článek, rozhovor, infografika, obrázek), který poskytuje nějakou formou přidanou hodnotu pro vaše návštěvníky.

Zde jsme pro vás připravili seznam různých možných typů obsahu:

  • Unikátní výzkum nebo data
  • Vizuálně poutavé obrázky
  • Dobře navržené infografiky
  • Články Jak-udělat / průvodce
  • Zpravodajství
  • Zábavné hry nebo kvízy
  • Užitečné nástroje
  • Instruktážní nebo zábavná videa
  • Rozhovory
  • Vzdělávací podcasty/webináře

Samozřejmě může úplně stačit i jednoduchý blog, dokud na něm budete vytvářet kvalitní obsah, který bude mít hodnotu pro cílovou skupinu návštěvníků.

Častou chybou je zaměřování se výlučně na produktové stánky nebo jiné konverzní stánky, i když jsou pro vás i vaši stránku nejdůležitější, nejsou většinou nejvíce hodnotnými odkazy. Jiní majitelé stránek nechtějí linkovat na produktové stránky. Chtějí linkovat na zajímavý obsah, který bude nabízet přidanou hodnotu jejím návštěvníkům.

Kvalitní obsah sám o sobě samozřejmě taky nestačí. Stále budete potřebovat manuální, cílenou propagaci v podobě odkazů, které si váš obsah zaslouží. Studie od BuzzSumo a Moz dokazuje, že vytváření kvalitního obsahu nestačí – propagace je stále potřebná.

Avšak ani nejlepší propagace nevystačí, pokud nemáte obsah, který stojí za propagaci, toto je třeba si uvědomit a pracovat na tom.

Ochota spolupracovat

Další požadavek, který je potřeba pro dobrou linkbuildingovou strategii vyžaduje od klientů ochotu spolupracovat a propojit linkbuildingovou kampaň s dalšími marketingovými kanály.

Linkbuildingová kampaň by v žádném případě neměla být jedinou strategií na webu a určitě by neměla být oddělena od zbytku online marketingu. Vytváření nových odkazů se stává účinnějším při integraci s jiným marketingovým úsilím, jako například:

  • Obsahový marketing
  • Public relations
  • Emailový marketing
  • Placené vyhledávání
  • Marketing sociálních médií

Například linkbuildingová kampaň spojená s obsahovým marketingem má symbiotický vztah. Díky zajímavému obsahu se snadno tvoří odkazy a mají virální potenciál a na oplátku tyto odkazy více zviditelňují obsah a zvyšují jeho hodnotu.

Ať už si SEO děláte sami, nebo ho outsourcujete svým klientům, je potřeba vždy investovat do marketingu, aby byl účinný. Důležitým prvkem je jasná a konzistentní komunikace s klientem, abyste tuto investici získali.

Pokud dokážeme klientovi jasně vysvětlit, jak mu linkbuilding a integrace dalších marketingových kampaní, pomůže uspět v jeho podnikání, vytvoříme tím důvěrnou spolupráci. Ta je v marketingu nezbytná. Musíme klientovi ukázat jak linkbuildingová kampaň podpoří všechny marketingové cíle, které klient má a přesvědčit ho, že investice do této formy marketingu se vyplatí.

A naopak příliš velké zapojení od klienta může kampaň brzdit, především když klient klade různá omezení, nebo překážky na projekt.

Důvěra je klíčový prvek při posilování spolupráce s klienty, dalšími odděleními, nebo jinými dodavateli. Na začátku musíte mít ochotu spolupracovat za účelem vytvoření úspěšné a kvalitní kampaně.

Zdroj:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*